Pin It

Ο Δήμος Παραλιμνίου ως Τελικός Δικαιούχος του έργου «Προγράμματα Ένταξης από Τοπικές Αρχές» που στοχεύει στην στήριξη της διαδικασίας ένταξης των Υπηκόων Τρίτων Χωρών στην Κυπριακή κοινωνία, βελτιώνοντας την ικανότητα κοινωνικής ένταξης, της συνοχής και της κοινωνικοποίησης τους, καθώς και την πρόληψη του κοινωνικού αποκλεισμού, πραγματοποίησε σε συνεργασία με το Xenion Educationτη διεξαγωγή βιωματικών εργαστηρίων. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν τέσσερα βιωματικά εργαστήρια κατανόησης και αντίληψης της διαφορετικότητας σε παιδιά, από την ψυχολόγο κα Έλενα Κλέφτη Νικολάου στους μαθητές του Xenion Education.

 

Οι ημερομηνίες διεξαγωγής τους ήταν οι εξής:

-Τρίτη 02/05/2017 και ώρα διεξαγωγής 07:30-10:30

-Δευτέρα 08/05/2017 και ώρα διεξαγωγής 10:00-13:00

-Δευτέρα 15/05/2017 και ώρα διεξαγωγής 10:00-13:00

-Παρασκευή 19/05/2017 και ώρα διεξαγωγής 07:30-10:30

 

Σκοπός των βιωματικών εργαστηρίων ήταν να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη και να ενεργοποιηθούν στις καθημερινές κοινωνικές προκλήσεις. Συγκεκριμένα, τα βιωματικά εργαστήρια επικεντρώθηκαν σε κοινωνικά ζητήματα και αξίες των Ελληνοκύπριων, Ευρωπαίων πολιτών και Υπηκόων Τρίτων Χωρών. Τα παιδιά άγγιξαν θέματα που αφορούσαν ανθρώπινα δικαιώματα, αξίες (ελευθερία, ισότητα, αλληλεγγύη, αξιοπρέπεια), ταυτότητα, διακρίσεις και στερεότυπα, φροντίδα και ασφάλεια (βία, διαχείριση συγκρούσεων), διαπολιτισμικότητα (θρησκεία, πολιτιστικά στοιχεία, μειονότητες), εκπαίδευση (προσωπική ανάπτυξη, σχολική ζωή) και για το περιβάλλον στο οποίο ζουν (κοινότητα, γειτονιά, κατοικία, φυσικό περιβάλλον).

          Η μεθοδολογία των πιο πάνω δράσεων βασίστηκε στις αρχές της βιωματικής εκπαίδευσης, οι οποίες στηρίζονται στην ενεργό συμμετοχή και τις προσωπικές εμπειρίες και γνώσεις των παιδιών για την προώθηση της ανεκτικότητας και της πρόληψης του ρατσισμού στο σχολείο και στην κοινότητα όπου ζουν. Ένα σχέδιο δράσης το οποίο αφορά και αγγίζει την συμβίωση μεταξύ ατόμων και παιδιών διαφορετικής θρησκείας, κουλτούρας, χρώματος και γλώσσας.

Τα παιδιά αναλύουν και φέρουν τα συναισθήματα, τις εμπειρίες, τα βιώματα τους, αναζητούν το νόημα μέσα από τους δεσμούς της σχολικής τάξης,  της καθημερινής ζωής και κινητοποιούνται για κοινωνική δράση. Στόχος λοιπόν ήταν τα παιδιά να αναπτύξουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες, τις αξίες και τις σωστές συμπεριφορές που χρειάζονται για να συμμετέχουν μέσα στην κοινωνία, γνωρίζοντας και προστατεύοντας τα δικαιώματα τους, αλλά και αυτά των άλλων.